Onko simpukoiden syöminen voi lisätä kolesterolin tasoa?

Kirjoitettu 16 heinäkuu 2010
Filed Under Elintarvikkeet , Terveys , Sydäntaudit | Jätä kommentti

Sponsoroidut linkit

Jos kolesteroliarvot ovat korkeat, sinua voidaan kehottaa välttämään kaikenlaista Simpukat. Tämä johtuu harhakäsitys, että äyriäiset sisältävät runsaasti kolesterolia.

Saatat olla tietoinen siitä, että korkean kolesterolin pitoisuus veressä liittyy lisääntynyt sinulla on mahdollisuus kehittää sydänsairauksien, aivohalvauksen ja muille vakaville sairauksille.

Äyriäinen Simpukat ovat suuri lähde korkealaatuista proteiinia ja ovat alhaiset yhteensä rasvaa, tyydyttynyttä rasvaa ja kaloreita, mutta on vain kohtalaisen korkea kolesteroli. Tarkemmin sanottuna, useimmat lajikkeet äyriäisten sisältää vain 50-150 kaloria, 2-4 grammaa kokonaisrasvasta, alle gramma tyydyttynyttä rasvaa ja vähemmän kuin 100 mg kolesterolia per annos (päivittäinen suositeltava kolesterolin saanti on enintään 300mg) . Yksi merkittävä poikkeus on katkarapu, joiden kolesteroliarvot ovat kahdesta viiteen kertaa korkeampi kuin muita äyriäisiä.

Kaikille meri ruokaa ystäville on tärkeää huomata, että suuri syyllinen elintarvikkeiden nostamaan veren kolesteroli ei ole kolesterolia, vaan tyydyttynyttä rasvaa! Tyydyttyneet rasvat (löytyy eläinperäisiä tuotteita, kuten voita, juustoa, täysmaitoa, jäätelöä, kerma ja rasva liha) edistää huomattavasti lisää veren kolesteroliarvot kuin tekee kolesterolin löytyy ruokaa, onko äyriäisten tai muutoin. Siksi niille vain yrittää noudattaa terveellistä ruokavaliota ja estää sydänsairauksia, mukaan lukien kaikki simpukat on sallittua. Kuitenkin ne, joilla on erittäin korkea veren kolesterolipitoisuus ja / tai suuri riski sairastua sydänsairauksiin pitäisi syödä hyvin vähän tyydyttynyttä rasvaa ja kolesterolia ruokavalio (suositus on enintään 200 mg kolesterolia päivässä) ja tulisi ehkä välttää katkarapujen hyväksi joidenkin muunlaisia ​​äyriäisiä.

Tutkimus tehdään yliopistossa Etelä Caroline osoitti, että aikuiset, jotka söivät äyriäisiä, kuten katkarapuja, hummeria ja taskurapua on säännöllisesti ollut suurempi riski sairastua sydänsairauksiin kuin ihmiset, jotka söivät vain vähän tai ei näitä elintarvikkeita. Toinen pieni tutkimus osoitti, että yksikään äyriäisten testattiin aiheuttama kohonnut kolesterolitasoihin ryhmä kahdeksantoista miestä. Jotkut äyriäisten edes ollut positiivisia hyötyjä sydänsairauksien riskiä nostamalla HDL (hyvä kolesteroli). Tutkijat päättelivät, että simpukoiden syöminen on turvallista ihmisille, jotka yrittävät alentaa kolesterolia lukuun ottamatta katkarapuja, koska sillä on korkeampi luonnollinen kolesteroli kuin muita äyriäisiä. Toinen suuri tutkimuksessa, jossa tarkasteltiin yli 13000 keski-ikäisten ja ikääntyvien löytänyt yhdistyksen välillä sydänkohtauksia ja simpukoiden syöminen. Hyvä

Viimeaikaiset tutkimukset ovat osoittaneet, että useimmat simpukkalaji ovat hyviä omega-3. Erityisesti, rapuja, ostereita ja sinisimpukoita sisältää niin paljon omega-3 kuin jotkut öljy-rikas kala. Omega-3s vähentää veritulpan riskiä ja mahdollisuutta sydänkohtaus tai aivohalvaus, alentaa verenpainetta ja kolesterolia, ja ne ovat tärkeitä aivojen kehitystä, verkkokalvo, ja miehillä, sperma. Äyriäisten ovat myös hyvät lähde rauta, sinkki, kupari ja vitamiini B-12.

Sen suositukset, American Heart Association suosittelee, että aikuisten ei pitäisi syödä enempää kuin 60-70 grammaa kokonaisrasvasta päivässä. Pieni määrä äyriäisten voivat helposti sovi tämän rajan. Et kuitenkaan saa jatkuvasti syödä enemmän kuin suositellun palvelee koko. Jos ruokavalio sisältää jo suuri määrä tyydyttyneitä rasvoja, niin pitää poissa äyriäisten sillä saatat ylittää suositellun ruokavalion rasvan.

Simpukoiden syöminen voi olla osa yleistä sydämen terveellistä ruokavaliota, mutta jos ei halua äyriäisiä, varmista, että se on höyrytetty, grillattu, paahdettu tai enintään paistettu eikä koskaan friteerattuja. Thi sis koska paistamiseen kalaa voi tarjota triple kalori sisällön ja lähettää tyydyttyneen rasvan ja natriumin tasolla stratosfäärin (ja epäterveellinen) tasolla.

Comments

Jätä vastaus